ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Διαγωνίσματα για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Ένα απο τα πολλά ερωτήματα που προκύπτουν απο επαγγελματίες παράλληλης στήριξης αλλά και απο εκπαιδευτικούς που δουλεύουν με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι το θέμα των διαγωνισμάτων Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας όταν καλούνται να γράψουν ένα διαγώνισμα; Η μέθοδος της μαιευτικής είναι μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική όσο...
Read MoreΠως να βοηθήσουμε ένα παιδί να γίνει σπουδαίο;
Με το να πιστέψουμε σε αυτό, στις δυνατότητες και τα ταλέντα του. Με το να πιστέψουμε πρώτα εμείς, είτε είμαστε γονείς είτε εκπαιδευτικοί, ότι αυτό το παιδί μπορεί να καταφέρει ό,τι θελήσει! Δεν είναι καθόλου θεωρητικό αυτό που λέμε. Στην ουσία μιλάμε για την δύναμη της αυτοεκπληρούμενης προφητείας. Η σημασία αυτού...
Read MoreΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Η παράλληλη στήριξη είναι μια πολύ απαιτητική μορφή διδασκαλίας. Ο επαγγελματίας της παράλληλης στήριξης καλείται να γίνει γέφυρα ανάμεσα στο παιδί και όλο το περιβάλλον του σχολείου. Έχοντας ζήσει παρόμοιες καταστάσεις και έχοντας επίγνωση της ιδιαιτερότητας της παράλληλης στήριξης δημιουργήσαμε με μεγάλη προσοχή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που απευθύνεται σε επαγγελματίες...
Read MoreΓραφοκινητικές δεξιότητες
Πολύ συχνά γίνεται λόγος για το πότε είναι έτοιμα τα παιδιά να γράψουν. Το γράψιμο όμως δεν είναι μια απλή διαδικασία. Στην ουσία είναι μια συνέχεια μιας γενικότερης ωρίμανσης τόσο του σώματός όσο και του νευρικού συστήματος του παιδιού. Ας δούμε αρχικά τι συμβαίνει με το χέρι του παιδιού. Τα...
Read MoreΟπτικοποίηση
Πολύ συχνά σε περιπτώσεις παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και όχι μόνο, εκπαιδευτικοί, λογοθεραπευτές και άλλες εμπλεκόμενες με τα παιδιά ειδικότητες προτείνουν την οπτικοποίηση. Να κάνουμε δηλαδή αυτό που λέμε εικόνα. Γιατί όμως αυτό βοηθάει; Αρχικά γιατί η εικόνα είναι κάτι που μένει. Τα λόγια φεύγουν, «έπεα πτερόεντα» που έλεγαν και...
Read MoreΣυχνές παρανοήσεις για τους μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες
Η γραφή γραμμάτων και λέξεων ανάποδα είναι σύμπτωμα της δυσλεξίας. Το να γράφει ένα παιδί γράμματα και λέξεις ανάποδα είναι κοινό χαρακτηριστικό στα αρχικά στάδια ανάγνωσης και γραφής ανάμεσα τους τυπικούς μαθητές και τους μαθητές με δυσλεξία εξίσου. Είναι μια ένδειξη ότι οι ορθογραφικές αναπαραστάσεις (π.χ. ο σχηματισμός των γραμμάτων...
Read More6 ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΡΟΜΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Η δυσλεξία δεν είναι τρομακτική, Αλλά η έλλειψη ενημέρωσης είναι! Όταν καλούμαστε να διαβάσουμε δυνατά. Η ντροπή που νιώθεις όταν προσπαθείς να διαβάσεις και δυσκολεύεσαι είναι πραγματική. . Οπότε το να μας αναγκάζετε να διαβάζουμε δυνατά στην τάξη ή αργότερα στη δουλειά είναι σαν μια σκληρή τιμωρία. Αν δεν είστε...
Read MoreΠως να στηρίξουμε τα παιδιά με σύνδρομο Down στην τάξη
Το σύνδρομο Down είναι μια χρωμοσωμική ανωμαλία. Στο 21ο χρωμόσωμα υπάρχει ένα επιπλέον αντίγραφο ή μέρος ενος ακόμη χρωμοσώματος. Γι αυτό ονομαζεται και τρισωμία 21. Αποτέλεσμα αυτής της μετάλλαξης είναι η η εμφάνιση κάποιων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τόσο σωματικά όσο και σε επίπεδο νοητικό. Τα άτομα με σύνδρομο Down έχουν συνήθως...
Read MoreΒοηθώντας τα δυσλεκτικά παιδιά να μάθουν ευκολότερα
Η δυσλεξία είναι μια νευροδιαφορετικότητα που επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι και κυρίως τα παιδιά μαθαίνουν. Τα δυσλεκτικά άτομα έχουν μαθησιακές δυσκολίες που αφορούν κυρίως τον γραπτό λόγο. Γι αυτό οι κλασικές μέθοδοι μάθησης δεν αποδίδουν. Χρειάζεται μια εξατομικευμένη προσέγγιση που θα πρέπει ν ακολουθεί τις παρακάτω αρχές και...
Read More